چه زمانی فعایت های جنسی بعد از عمل جراحی قلب باز مجاز است؟

 

در دوهفته اول پس از حمله قلبی بدون عارضه در صورت فعالیت جنسی ، احتمال وقوع حمله قلبی به علت افزایش ضربان قلب و فشار خون حین فعالیت جنسی زیاد است ولی این خطر پس از شش هفته کاهش می یابد در بیماران با عوارض حمله قلبی مثل درد سینه ، آریتمی ( ضربان قلب نا منظم) و نارسایی قلب احتمال ایجاد مشکلات حاد قلبی در موقع فعالیت جنسی زیاد بوده و این بیماران قبل از انجام فعالیت باید حتما معاینه و ارزیابی شوند.

 

مشکلات جنسی پس از عمل : 50 تا 75 درصد بیماران پس از عمل جراحی قلب دچار مشکلات جنسی می باشند . کاهش تمایل جنسی در هر دو جنس مرد و زن پس از عمل شایع می باشد.

 

علل مشکلات جنسی پس از عمل :

 

1. عوارض دارویی مثل مصرف داروهایی نظیر پروپرانولول ، آتنولول

 

2. افسردگی

 

3. ترس از حمله قلبی و مرگ

 

در صورتی که به بیمارتان از جهت سلامت جسمی برای فعالیت جنسی مشکوک هستید حتما قبل از فعالیت جنسی بیمار را تحت تست ورزش قرار و یا اسکن قلب قرار دهید.

 

دارو درمانی : ویاگرا(Viagra )، تادالافیل(tadalafil) ، واردنافیل(vardenafil) در بسیاری از مردان با اختلال نعوظ همگی خیلی موثرند.

 

و در بیماران پس از عمل جراحی قلب با میزان مناسب دارو می توانند با اطمینان مورد استفاده قرار گیرند هیچکدام از دارو های بالا نباید مورد استفاده قرار گیرد اگر بیمار به هر دلیلی از نیترات ها مثل ایزوسورواید ، سوستاک و یا نیترو گلیسیرین استفاده کند . تداخل این دارو ها با دارو های بالا ممکن است سبب کاهش شدید فشار خون شود.

 

در صورتی که بیمار پس از خوردن ویاگرا  ، تادالافیل دچار درد سینه گردید تا 24 ساعت نباید از داروهای نیتراتی مثل ایزوسورباید و یا نیترو گلیسیرین استفاده کند.

به جای آن بیمار باید تا 10 دقیقه جهت فروکش کردن درد سینه صبر کرده ، اگر درد سینه کاهش نیافته و شدید باشد با اورژانس تماس گرفته شود .

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 11 آذر 1394برچسب:, | 11:9 | نویسنده : arminkarimian |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.